Een nieuwe rol
Ruim twee jaar geleden begon het avontuur bij VSL voor Bryan in de functie als expediteur. Met zijn recente promotie worden zijn dagelijkse werkzaamheden uitgebreid met taken zoals procesverbetering, sturing van het team en het grotere, cijfermatige geheel. Waar hij eerst alleen de verantwoordelijkheid had voor zijn eigen klantenbestand, heeft hij nu de verantwoordelijkheid voor de gehele operationele afdeling en de uiteindelijke klanten. Deze uitdaging past goed bij Bryan. “Ik wil namelijk altijd blijven groeien en ontwikkelen, logistieke uitdagingen oplossen, en collega’s coachen, begeleiden en samen als team resultaten behalen, dat geeft me energie.” In deze positie kan ik daadwerkelijk de organisatieprocessen verbeteren en kunnen we elke dag een beetje groeien, vertelt Bryan.
Klantgericht, digitalisering en allround
Om externe groei in goede banen te leiden, dien je ook intern te blijven groeien. Dit houdt in dat de interne processen constant geoptimaliseerd worden om in synergie te verlopen met de groei die VSL jaarlijks meemaakt. Hier is een drive en bepaalde open blik voor nodig. “Alles wat je kunt bedenken in de logistiek, dat is binnen VSL mogelijk. Wat vooral heel sterk is aan VSL is dat we ontzettend meegaan met de tijd, in de zin van digitalisering, maar hierbij nooit het persoonlijk contact uit het oog verliezen.” vertelt Bryan. Innovatie en digitalisering zie je terugkomen in onder andere het klantenportaal waar klanten real-time inzicht hebben in hun zending.
Mondiale ontwikkelingen
Als logistiek dienstverlener ben je altijd afhankelijk en nauw verbonden met mondiale ontwikkelingen. De gebeurtenissen op het wereldtoneel zijn weer van invloed op de ontwikkelingen binnen het bedrijf. De afgelopen weken werd dit weer benadrukt met de situatie in de Rode Zee. Doordat de schepen omvaren via Zuid-Afrika, zullen de tarieven stijgen. In de eerste week van januari is de stijging al enorm. Aan VSL de cruciale taak om de klanten tijdig te informeren en op de hoogte te houden. Verder is al langer een verschuiving van China naar India en Oost-Europa te zien. De tarieven veranderen en het volume in China neemt af. Om de afhankelijkheid van bepaalde goederenstromen te verminderen, zetten we actief in op onze exportactiviteiten. We verwachten dat de volumes hier aanzienlijk zullen stijgen en dat we als organisatie daar nog verder in kunnen groeien.
De toekomst van VSL is veelbelovend, met een focus op groei, innovatie en klantgerichtheid. Bryan en het team streven naar uitbreiding en het versterken van de positie op de internationale markt. Met de lancering van VSL Customs op 1 januari 2023 en de digitalisering gaan we niet alleen mee met de tijd, maar geven we ook proactief vorm aan de toekomst van de logistieke sector.
Recent Comments